Home / فیلم‌ها / میلک
slider

میلک

Share the joy
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

نام انگلیسی:MILK

میلک یک فیلم زندگی‌نامه‌ای است که در سال 2008 بر اساس زندگی سیاستمدار و فعال حقوق همجنسگرایان، هاروی میلک ساخته شده است. او اولین شخص آشکارا همجنسگرایی بود که به عنوان عضو انجمن شهر سانفرانسیسکو انتخاب شد. فیلم توسط گاس ون‌سنت کارگردانی شده است. فیلم میلک فیلم موفقی در سینمای هالیوود بود. پیش از این زندگی هاروی میلک در سال 1984 مستندی به نام لحظات هاروی میلک از لحظات زندگی اوو پس از ترور وی ساخته شده بود. در دهه 1990 نسخه‌های مختلفی برای ساخت این فیلم مد نظر قرار گرفت ولی به دلایل مختلف تا سال 2007 به سرانجام نرسید.

داستان فیلم میلک از روز تولد 40 سالی هاروی میلک در 1970 زمانی که او هنوز در نیویورک زندگی می کرد و به سانفرانسیسکو نرفته بود، آغاز می‌شود. در ادامه فیلم به صحنه مبارزات سیاسی که میلک درگیر آن می‌شود پرداخته می‌شود. دوران حساسی که با فعالیت کمپین آنیتا برایانت و جان بریگز با هدف محدود نمودن حقوق افراد همجنسگرا در سال‌های 1977 و 1978 همراه است. در این فیلم به روابط عاشقانه و سیاسی زندگی میلک بطور همزمان پرداخته می‌شود. فیلم با قتل میلک به دست دن وایت که همکار اون در انجمن شهر که حضورش در انجمن شهر به واسطه فعالیت‌های میلک کمرنگ شده بود به پایان می‌رسد. دن وایت همزمان شهردار را نیز به قتل می‌رساند.

اکران این فیلم با رای‌گیری درباره ازدواج زوج‌های همجنس در ایالت کالیفرنیا در سال 2008 موسوم به Proposition 8 همزمان بود و دو هفته پیش از این رای‌گیری در سالن تئاتر کاسترو به نمای درآمد.

ون سنت، در برخی از صحنه‌های میلک، از فیلم‌های مستند مربوط به رویدادهای واقعی، را در میان صحنه‌های ساختگی به‌کار برده است. یکی از این منابع، فیلم مستندی است که در سال ۱۹۸۴ برنده جایزه اسکار شد. این فیلم در شهر سان فرانسیسکو فیلم‌برداری شده است و حتی برای ساخت برخی سکانس‌ها، از همان مغازه دوربین‌فروشی خیابان کاسترو، که میلک در آنجا فعالیت می‌کرد، استفاده شده است. در این فیلم افزون بر بازیگران سرشناسی همچون جیمز فرانکو و امیل هرش، بسیاری از دوستداران و همکاران هاروی میلک به‌عنوان بازیگر و سیاهی‌لشکر حضور دارند[۱]

شان پن، بازیگر سرشناس هالیوود به خوبی از پس ایفای نقش هاروی م یلک بر آمده است.

جمله ای معروف از هاروی میلک در مبارزات و گردآوری همجنسگرایان در تظاهرات ها هست که می گوید: “من هاروی میلک هستم و می خواهم شما را استخدام کنم. ” این جمله در فضایی که کمپین‌های همجنسگراستیز به دنبال محدودیت استخدام همجنسگرایان هستند،‌ توجه زیادی به خود جلب کرد.

شناسنامه فیلم:

جوایز

جوایز

اسکار

برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد

برنده جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی

نامزد جایزه بهترین فیلم نامزد جایزه بهترین نقش مکمل مرد

نامزد جایزه بهترین کارگردانی نامزد جایزه بهترین ویرایش

نامزد جایزه بهترین طراح صحنه

نامزد بهترین جایزه موزیک متن

گلدن گلاب

نامزد بهترین بازیگر مرد در فیلم‌های دارم بفتا

برنده جایزه بهترین فیلم برنده جایزه بهترین فیلمنامه

نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد.

نامزد جایزه بهترین گریم

انتخاب به‌عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۰۸ از سوی اتحادیه تهیه‌کنندگان آمریکا

نامزد دریافت جایزه در ۸ رشته از سوی انجمن رسانه‌ای منتقدان فیلم (BFCA)، از جمله بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین کارگردان

 

بازیگران( به ترتیب ایفای نقش):

شان پن

امیل هرش

جاش برولین

دیگو لونا

جیمز فرانکو

images


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *