Home / فیلم‌ها / نیایش‌کنندگان برای بابی
slider

نیایش‌کنندگان برای بابی

Share the joy
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

نام انگلیسی: ‌Prayers for Bobby

شاید به جرات بتوان گفت این فیلم یکی از تاثیر‌گذارترین فیلم‌ها با محوریت موضوع همجنسگرایی است. فیلم موقعیت‌هایی را به تصویر می‌کشد که بسیاری از همجنسگرایان آن را در ارتباط با خانواده خود تجربه کرده‌اند.

بابی گریفیث (رایان کلی) پسر محبوب مادرش بود، پسری در حال رشد تحت تاثیر تعلیمات مذهبی در گردو کریک، کالیفرنیا. بابی همجنسگرا بود. تقلا برای تفهیم مساله‌ای که هیچ یک از اعضای خانواده از آن چیزی نمی‌داستند. در نهایت بابی برای خانواده‌ش آشکارسازی می‌کند. با وجود حمایت ایتدایی پدرش، دو خواهر و برادر بزرگتر، مادر بابی، مری، تحت تاثیر تعالیم بنیادگرای کلیسا برای نجات فرزندش از آنچه او آن را گناه غیر قابل بخشش می‌دانست فرزندش را تحت فشار بسیار برای تغییرقرار داد

زمانی که بابی این تعلیمات و تلاشها برای تغییر را بی تاثیر می‌بیند، مری عشق بی قید و شرط مادری به فرزندش را انکار نموده و او را طرد می‌کند. مجموع این فشارها و طرد از سوی مادر، بابی را از نظر روحی بسیار تحت تاثیر قرار داده و منجر به خودکشی بابی می‌شود.
مادر که پس از مرگ فرزند بسیار پریشان‌خاطر است، به دنبال دلیلی برای همجنسگرایی فزندش است. این رویکرد او را به مسیری هدایت می کند که در نهایت به مدافعی سرسخت برای حقوق همجنسگرایان تبدیل می شود. یکی از تاثیرگذارترین دیالوگ‌های فیلم به زمانی مربوط می‌شود که مری برای دفاع از رژه افتخار همجنسگرایان در شورای شهر سخنرانی می‌کند:

همجنسگرایی یک گناه است، همجنسگرایان محکومند که تا ابد در جهنم بسوزند. اگر بخواهند که تغییر کنند می توانند شفا یافته و از راه پلید خود بازگردند. اگر از راه هوس روی گردانند می‌توانند دوباره طبیعی باشند. فقط باید بیشتر تلاش کنند.

اینها همه چیزهایی بود که وقتی فهمیدم پسرم همجنسگرا است به گفتم.وقتی او به من گفت که من همجنسگراست، دنیای من ویران شد. هر کاری می توانستم انجام دادم که درمانش کنم. 8 ماه قبل پسر من از روی یک پل پرید و خودش را کشت.

من شدیدا پشیمانم که شنخت کمی از مردان و زنان همجنسگرا داشتم. فهمیدم که تمام آنچه به من یاد داده بودند و گفته بودند تهمت‌هایی متعصبانه و غیر انسانی بود. اگر من فراتر از آنچه به من گفته شده بود،‌ تحقیق می‌کردم، اگر فقط وقتی پسرم می‌خواست با من حرفهای دلش را بگوید به او گوش می دادم، امروز اینجا در مقابل شما مملو از پیشمانی نایستاده بودم.

من اطمینان دارم که خداوند از روح مهربان و با محبت بابی خرسند بود. در چشم خداوند عشق و مهربانی‌است که مهم است. من متوجه نبودم که هر بار که حکم نفرین ابدی برای افراد همجنسگرا را تکرار می‌کنم . هر بار که بابی را بیمار، منحرف و تهدیدی برای دیگر فرزندانم خطاب می‌کنم، عزت نفس او و حس ارزشمند بودن در وجودش نابود می‌شد و سرانجام روحش به شکل برگشت‌ناپذیری ویران شد. این خواست خدا نبود که بابی از یک پل هوایی بالا رفته و خودش را وسط جاده پرتاب کند و در اثر تصادف با یک کامیون 18 چرخ بلافاصله کشته شود. مرگ بابی نتیجه مستقیم نادانی والدینش و ترس از کلمه همجنسگرا بود. او می‌خواست نویسنده شود. امیدها و رویاهایش نباید از او گرفته‌ می‌شد. اما این اتفاق افتاد.

فرزندان دیگری مثل بابی هستند که در کلیساهای شما می‌نشینند و شما نمی دانید که همجنسگرا هستند. آنها حرفهای شما را وقتی آمین می‌گویید، می‌شنوند. این کار به زودی دعاهای آنها را خاموش می‌کند. دعاهایی که به درگاه خدا برای درک شدن، پذیرفته شدن و دریافت عشق می‌کنند. اما نفرت، ترس و بی‌اطلاعی شما از کلمه همجنسگرایی دعاهای آنها را خاموش می‌کند.

پس قبل از اینکه در خانه یا محل عبادت‌تان آمین بگویید، فکر کنید و به یاد داشته باشید که کودکی در حال گوش دادن است.

به شما پیشنهاد می کنیم حتمن این فیلم را ببینید.

شناسنامه فیلم:

جوایز:

جوایز:

نامزدی برای دو جایزه بهترین فیلم تلویزیونی و بهترین بازیگر زن: امی 2009

نامزدی برای جایزه بهترین تولید کننده فیلم بلند تلویزیونی: انجمن صنف تولید‌کنندگان امریکا

برنده فیلم تلویزیونی برجسته: جایزه بیست و یکمین جشنواره سالانه رسانه‌ای GLAAD

برنده فیلم تلویزیونی برجسته: چهاردهمین جشنواره منشور جوایز(جوایز انجمن صنایع سرگرمی)

برنده فیلم برجسته با موضوع دگرباشان: جوایز انجمن منتقدین گی و لزبین دوریان

نامزدی برای بازی برجسته نقش اول زن: شانزدهمین جوایز سالانه صنف بازیگران

نامزدی برای بهترین بازیگر زن در فیلم تلویزیونی: شصت و هفتمین جوایز سالانه گولدن گلاب

نامزدی برای فیلم تلویزیونی برجسته:‌ شبکه تصویری زنان 2009

نامزدی برای بهترین بازیگر زن در فیلم تلویزیونی:‌ جواییز چهاردهمین جشنواره آکادمی رسانه‌های ماهواره‌ای

برنده فیلم داستانی محبوب: جوایز قدردانی مخاطبین فستیوال سالانه فیلم گی و لزبین سیاتل

 

بازیگران( به ترتیب ایفای نقش):

سیگورنی ویور                         ماری گریفیت

هنری زرنی                             رابرت گریفیت

رایان کلی                               بابی گریفیت

آستین نیوکلز                           اد گریفیت

کارلی شرودر                          جوی گریفیت

شانون ایگن                            نانسی گرفیت

اسکات بیلی                           دیوید

images


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *