Home / افراد دوجنسگرا/بایسکسوال / کلمه‌ی لام‌دار
slider

کلمه‌ی لام‌دار

Share the joy
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

نام انگلیسی: The L Word

کلمه‌ی لام‌دار،‌ یک سریال دارم امریکایی/کانادایی است که زندگی گروهی از افراد لزبین، دوجنسگرا،‌ دگرجنسگرا و تراجنسیتی و دوستانشان از دیدگاه ارتباطات، خانواده و عشق را در لوس‌آنجلس به تصویرمی‌کشد. این سریال طی شش فصل از شبکه شو تایم پخش شد. شبکه شو تایم پیش از این سریال “به عجیبی مردم”‌را هم پخش نموده بود.

فصل یک

در این فصل در ابتدا یک زوج به نام‌های “بت پورتر” و “تینا کنارد” معرفی می شوند که از هفت سال پیش با هم در ارتباط هستند و می‌خواهند بچه دار شوند. سرانجام تینا از طریق لقاح مصنوعی باردار می‌شود ولی در قسمت نهم این فصل سقط جنین می‌کند. در ادامه‌ی فصل بِت با رابطه‌ای جدید با کانداک جوول، به تینا خیانت می‌کند.

ادامه‌ی داستان برون‌آیی و مثلث عشقی را معرفی می‌کند که همسایه‌ی بت و تینا، تیم هاسپل و دوست دختر جدیدش جنی شکتور و مارینا فرر، درگیرآن می‌شوند. مارینا دختری از جمع دوستان تینا و بت است و صاحب کافه‌ای در نزدیکی آنها به نام پلانت هم هست. در این فصل همچنین “شین مک کاچن” آرایشگر آندروژنی و جذاب، که در شکستن قلب دیگران مثل قاتل زنجیره‌ای عمل می کند، آلیس پیسزکی، یک دختر روزنامه نگار دوجنسگرا که به هر نحوی دنبال عشق می‌گردد و دانا فیربانکز، یک تنیس‌باز حرفه‌ای که گرایش جنسی‌اش را مخفی کرده و در میان پیگیری حرفه‌اش و یافتن عشق سرگردان است، معرفی می‌شوند. در فصل اول، دانا عاشق یک سوشف به نام می‌شود که گرایش جنسی‌اش برای گروه نامشخص است تا ملاقات غیر منتظره‌ای با دانا در رختکن دارد. در پایان این مجموعه، تینا بت را در حالی که دست‌های هم را لمس می‌کردند و به هم حرف‌های عاشقانه می‌زند می بیند و فورا حدس می زند که آنها با هم رابطه دارند. رابطه تینا و بت به هم می‌خورد و تینا برای ادامه زندگی به خانه آلیس می‌رود و بت در خانه قبلی می‌ماند.

فصل دوم:

این فصل با فاش شدن رازی که تینا از دیگران مخفی کرده بود آغاز می‌شود: او موفق شد پس از طریق لقاح مصنوعی باردار شود. او و بت هنوز از هم جدا زندگی می‌کنند. بت خیانتش را انکار نکرده و به تینا برای بخشش التماس کرد ولی بعدا خود را از گروه جدا کرد و برای مدتی دوباره به خیانت خود ادامه داد تا اینکه متوجه شد که می‌خواهد زندگی‌اش را با تینا بگذراند نه با کانداک و به همین دلیل رابطه‌اش با کانداک را قطع کرد. در حالی که زندگی بت به شکلی خراب و به‌هم ریخته و توام با سوءمصرف الکل، مشکلات شغلی، مرگ پدرش و در نهایت اخراج از کار به تصویر کشیده می‌شود ، تینا با هلنا آشنا می‌شود. تینا و بت در آخرین قسمت این فصل دوباره به هم می‌پیوندند.

فصل سوم:

این فصل از زمان شش ماه پس از تولد آنجلیکا دختر تینا و بت شروع می‌شود. شخصیت‌های جدید در این فصل عبارتند از: مویرا سویینی ( یک لزبین بوچ از طبقه کارگری که در بیشتر این فصل دوست دختر جِنی است) و آنگوس پارتریج مرد پرستار آنجلیکا که در ادامه عاشق کیت می‌شود. سویینی فرآیند تغییر نامش به مکس را آغاز می‌کند. دانا فیربانکز دچار سرطان سینه می‌شود که منجر به مرگش می‌گردد. بت به جمع دوستان او می آید. نکته قابل توجه این فصل این است که هر قسمت با پیش‌درآمدی از ملاقات عاشقانه و یا سکسی دو نفر آغاز می‌شود. هلنا از حلقه‌ی دوستان رقیب او به جمع دوستانش می‌پیوندد.

فصل چهارم:

بت و آلیس در عشق مهارت پیدا می‌کنند. شین بالاخره برای خودش پارتنری پیدا می‌کند. عشق جنی به خشونت کشیده می‌شود و در حالی که تینا تلاش می‌کند جای خودش در زندگی را پیدا کند، کیت و مکس مشکلات زیادی را تجربه می‌کنند. با همه این درام‌ها هیچ چیز این زنان را متوقف نمی‌سازد.

فصل پنجم:

مالایا درو و کیت فرنچ بازیگران مهمان این فصل هستند. درو نقش اَدِل را بازی می‌کند. یک هوادار کار جنی که به عنوان دستیار شخصی او استخدام می‌شود. جنی شخصیت یک زن لزبین آشکارسازی نکرده است . داون دنبو شخصیت جدیدی است که با پارتنرش کیندییک لزبین بار جدید به رقابت با پاتوق قبلی باز کرده است.

منبع: ویکی‌پدیا

شناسنامه سریال:

جایزه‌ها:

6 مورد دریافت جایزه و 23 مورد نامزد دریافت چایزه

برنده جایزه بهترین سریال داستانی: جوایز GLAAD

برنده جایزه بهترین صدا بردای: جوایز LEO

برنده جایزه بهترین بازیگر زن در سریال تلویزیونی درام: جوایز سیاتل

و دیگر جوایز

بازیگران:

Jennifer Bealsجنیفر بیلز: بت پورتر

Leisha Haileyلیشا هیلی: آلیس

Laurel Hollomanاورال هولمن: تینا

Mia Kirshnerمیا کیشنر: جنی

Katherine Moennigکاترین مونینگ: شین

Pam Grierپام گریر: کیت

Rachel Shelleyراشل شلی: هلنا

Daniela Seaدانیل سی: مکس

Erin Danielsارین دانیلز: دونا

و دیگر بازیگران

images

نقد و بررسی:

توجه داشته باشید که دیدگاه منتقدان لزومن در برگیرنده نظر گردانندگان QMDB نیست.

وبسایت دوجنسگرا:‌سریال The L Word کلمهٔ لام‌دار یا کلمهٔ اِل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *